wim en bram naar santiago.reismee.nl

Het moet er maar weer eens van komen!!!!!

Na onze fietstochten in 2008 (Santiago de Compostella) en 2012 (Rome), willen we volgend jaar opnieuw een lange fietstocht gaan maken. Na enig beraad kwamen we tot de conclusie dat een nieuwe tocht naar Santiago onze voorkeur heeft. Zoals het er nu naar uitziet gaan we met z’n tweeën dit nieuwe avontuur aan. Robin zit hoogst waarschijnlijk in China, maar haakt mogelijk nog aan gedurende de reis. Koos, de schoonzoon van Wim, had plannen om mee te gaan, maar voor hem kwam het nog te vroeg. Misschien dat we hem het eerste stuk mee kunnen nemen om de smaak te laten proeven van het vrije leven van een lange afstandsfietser.

De geplande vertrekdatum is zaterdag 30 juni 2018. We fietsen dan eerst naar Maastricht om daar de route langsoude wegen (nummer 5 en 6) te gaan volgen door Frankrijk. Meer oostelijk dan de route (nummer 1 en 2) die we in 2008 hebben gefietst. In Spanje volgen we dezelfde route als toen. Dat is ook eigenlijk de route waar het echte pelgrimsgevoel naar boven komt.

Net als de vorige tochten willen we ook nu ons inzetten voor een goed doel. Was dat toen ver van huis in Kenia, zoeken we het nu wat meer in de buurt. Onze keuze is gevallen op

Het hospice is een bijna-thuis-huis waar mensen verblijven die terminaal ziek zijn; zij hebben een levensverwachting korter dan 3 maanden.

Er werken 70 vrijwilligers en de verpleegkundige zorg wordt door het team van Careyn verzorgd. De vrijwilligers en verpleegkundigen bieden verzorging, troost, een veilige omgeving, ontlasten de naaste mantelzorgers en dat alles in een huiselijke sfeer. Er wordt verzorgd, gekookt, gepraat, getroost en nog veel meer.

Er is veel aandacht voor sfeer en gastvrijheid; er zijn geen bezoektijden en iedereen krijgt een kopje koffie. Zonder de vrijwilligers zou dit niet kunnen bestaan.

De financiering is deels afhankelijk van sponsors en donateurs en heel belangrijk voor het voortbestaan van de organisatie.

De Vrienden vannemen deze verantwoordelijkheid op zich.

Groetjes Winnie Pesch, coördinator.

Wij gaan op eigen kosten op pad, dus alles wat wordt gesponsord komt ook echt bij het hospice aan. Ons streefbedrag? Euroootje de kilometer? Zou een mooi bedrag zijn toch?

Wil je bijdragen?

NL 67 ASNB 0708 1358 46

tnv A de Vos, Maasdijk

ovv Santiago Hospice

Noteer alvast 30 juni in de agenda, wij vinden het namelijk onwijs gezellig als een hoop mensen ons komen uitzwaaien en misschien wel een stuk mee op willen fietsen.

Groeten Wim en Bram