wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 5 deel twee, Tintigny - Varennes-en-Argonne 98 km

Na een biertje in het dorp toch maar ff naar de Plus geweest en eten ingeslagen voor een avondmaal. Brood en wijn, een snackie voor straks en voor Wim nog een Guinnes. Vanmorgen zaten we rond half acht op de fiets. Binnen 5 minuten hadden we een bakkertje dus ff brood gekocht voor ontbijt. Dus met een volle maag op naar de koffie. Die stond gepland in Orval bij de abdij, je weet wel van die lekkere biertjes. Maar helaas waren ze nog dicht, wel een stempel gekregen gelukkig. Na een paar kilometer gingen we de grens met Frankrijk over. Het echte klimmen wordt nu wat minder de hoogte verschillen zijn kleiner. Maar dat wil niet zeggen dat het makkelijker is. We hadden vandaag een klim met max 11%. Het was trouwens weer best heet. Zo rijden door Frankrijk is best leuk maar een bakkie of zo valt niet mee. Eindelijk hadden we een tent om wat te eten, was alles gereserveerd. Logisch als er in een omtrek van 100 km niks te vinden is. Met een gevulde bidon met heerlijk koud water dus maar weer verder. Ondertussen stond de teller op 65 km. Gelukkig was een stukje verder een camping waar we wat konden eten. Daar spraken we een Ned echtpaar, op weg naar huis via de Maasroute en die zeiden dat het vanmiddag zou gaan regenen. Onze planning was nog wel een stuk doorrijden. Het werd intussen al een beetje broeierig. We kwamen bij een SVR camping in de middel of nowhere. Wel een plekje maar geen eten of een biertje. Dan nog maar 15 km verder en daar zitten we nu lekker in het zonnetje met bijna alles weer droog.

Sonja

Wat een toppers zijn jullie, leuk hoor dat we jullie reis en belevenissen kunnen volgen. Succes