wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 15, Barrachin - Maubourget 108 km.

De nationale feestdag in Frankrijk, maar niet voor iedereen. Vanmorgen vroeg al afscheid moeten nemen van een konijn, een jonge vos, een kat en een egel. Ze waren nog maar net aangereden denk want gewoon nog herkenbaar. Maar goed 14 julliet de feestdag dus. Wanneer ze dat vieren mag Joost weten, maar wij hebben er niets van gezien. Zelfs aan de Maasdijk luky dat beter. Hopelijk gaan ze niet vanavond laat als wij plat gaan ui t hun dak. We zitten middenin de "stad" in een pelgrimsherberg. De camping was opgeheven en verder gaan geen optie. Een colaatje drinken leverde een adres op. Helaas wegens ziekte gesloten. Maar wel een telefoonnummer. Frans Ned conversatie maar we kwamen eruit en hebben we een bed in een hok van 8 bedden, waarvan 6 leeg.

Maar voor de rest ging de dag goed. Vooral de morgen is best te doen maar na 12 wordt wel erg heet. Temp gaat naar de 38- 40 graden. Je zou dan net als in de Tour de France in de "bus" moeten kennen stappen en met mede lotgenoten omhoog gaan. Maar wij moeten het toch echt zelf doen. Morgen richting Pyreneeën en dan maandag de col du Somport over Spanje in. We kijken nu alvast terug op een leuke maar zware ervaring in Frankrijk. 10 jaar geleden was het een saaie boel om door Frankrijk te rijden langs de Westkant, maar nu hebben de Fransozen een betere indruk achter gelaten. Morgen nog de finale van het WK op Franse bodem.

Niek en Janneke

Petje af mannen !!
Wat een afstanden ,bij die tempraturen ,knap hoor !!
We zitten hier ,de tour du jour te kijken,die zijn in Vezelay ,wat ook op jullie route ligt volgens hun.
Heel veel succes en plezier !!

winnie

Nou ze hebben ruim gewonnen die Fransen! merken jullie het ook?
heel veel succes in de Pyreneeën!