wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 16, Maubourguet-Oloron met bezoek stad erbij 97 km.

Vanmorgen zaten we om 7 uur op de fiets. Wim was in de nacht illegaal verhuist naar een andere kamer voor de herrie. Het onweerde namelijk. Langs de bakker en op pad maar weer. Het eerste uur kwamen we gemiddeld amper aan de 10 km. Er zat nog een stuk bij van bijna 15%. Dat wil zeggen met een volgepakte fiets de Keutenberg omhoog. Daarna werd het een beetje beter te behappen en ging het gemiddelde omhoog naar 14 km. We hebben nog ff moeten zoeken naar een supermarkt want op zondag zijn er niet zo veel open en die open zijn gaan om 12.30 uur dicht. Koste wel de nodige tijd maar we zijn voorzien. Daarna op naar Oloron. Nog een paar klimmetjes en toen kwamen voor ons in zicht: de Pyreneeën.

Vanmorgen vroeg toen het helder was hadden we al een glimp gezien met hier en daar nog sneeuw. In Oloron een stempel gehaald in de kathedraal en nu staat we op de camping. Net in de stad wat gegeten en voetbal gekeken. Voor het einde terug naar de camping voordat die dwaze als een maloot toeterend en met vlaggen zwaaiend ons van de weg af rijden. Wij nemen nog een wijntje en gaan dan alvast in dromenland de col du Somport over.

Danny

Wij konden 2 keer juichen voor de Kroaten samen met een hele hoop Belgen ,weinig franzen enthousiast gezien over het WK maar ja pils smaakte er niet minder om!!???

Marian Harteveld

Onwijs knap wat jullie presteren! Succes voor wat nog komt.....elke dag zoveel kilometers voor het goede doel. Respect!

Jan Gerritse

Sterkte met de beklimming van de weg naar de col du somport en geniet van de aankomst in Spanje

Elly

Hoi, een prachtige klim in het vooruitzicht. Met daarna een snelle afdaling. Dat wordt genieten, wij vonden het geniaal!!

Elly

Berdún is de moeite om doorheen te fietsen, wel klimwerk?