wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 17 , Oloron-Jaca 89 kilometer.

Zo vandaag de col Somport op het program. Vannacht wat lichte regen gehad maar tentje ging bijna droog achterop. Kwart voor acht vertrokken we, het bleef lang donker. Na 5 minuten wisten waarom. Het begon te plenzen en dat heeft het zeker een uur achter elkaar gedaan. Toch maar ff schuilen want dit was niet leuk meer. Het werd wat droger maar de hele beklimming met regenjas moeten doen. Vlak vpor het laatste zwaarste deel van de klim nog ff op een bankje een paar bammetjes naar binnen gewerkt.

We waren om kwart over twee boven. Ff lekker eten en een stempel.

Toen afdalen maar eerst een beetje extra kleding aan want het was 13 graden, regen en een bonk wind. Bibberend van de kou daalde we rustig af. Hoge snelheid was te gevaarlijk vandaag. Halverwege liep te temperatuur op en hebben we gewoon een kwartier in het zonnetje staan opwarmen. Wim had helemaal geen gevoel meer in zijn handen. We zijn gelijk maar helemaal naar Jaca afgedaald. Zitten nu op een camping hoog boven Java met een schitterend uitzicht. Dat betekende dus wel weer een klim. De temperatuur is ook gewoon weer 30 plus met een lekker stevig briesje. Als we die morgen nou eens mee hebben zou super zijn.

Bram Brienen

Hoi Willem, goed bezig wel koud z'n beklimming. Nu weer bebedenken in het zonnetje.
Succes nog met de tweede helft van de rit. Groetjes bram

Erik en Esther

Mogge Mannen,
Respect! Leuk om alles te volgen.
Succes met de volgende kilometers...
Hartelijke groet,

Karin

Wat een doorzetters!
Weer een super prestatie door weer een wind.