wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 20 Estalla- Najera 80 km

Vanmorgen al betijds wakker. Wat wil je ook als je al vroeg in de wieg kruipt en je matras niet helemaal luchtdicht meer is. Maar dat ik dus het leven van en pelgrim. Genieten van de momenten en de rest maar gauw vergeten. Na een bezoek aan de bakker gingen we op pad. Het eerste uur hadden we alleen maar bergop. Denk dat we 10 km gefietst hebben in dat uur. Daar zat wel een stop bij bij een wijnhuis. Kan je gratis wijn en water tappen. Wij kozen toch maar voor de BOB variant. Was wel erg vroeg om al een bidon wijn bij je te hebben.

Het was vandaag weer gewoon heerlijk weer als je niks hoeft te doen. Maar bergop fietsen bij 38 graden is hard werken. Al die Spanjaarden zitten op een terras siësta te vieren als die stomme Hollanders voorbij komen zwoegen. Vandaag bijna alleen wijngaarden gezien. Maar ja we zitten ook in de Rioja streek.

We hebben er vanavond 1 gekocht en hij smaakte best. We zijn door de hoofdstad van Rioja gereden, Logrono. Toen we die stad weer uit gingen reden we rond een stuwmeer over wegen die je niet zou uitzoeken. Gaten en bulten steile klimmen en steile afdaling op de gravel. Maar alles overleefd. We kwamen er ook achter waar de regen was gevallen gister. Wij de wind hun de regen. Zelfs de weg was hier en daar bezaaid met bagger en stenen. We zitten nu lekker relaxed voor het tentje. Alle was is droog, schoon wordt het wel als we weer thuis zijn. Wat wil je ook na drie weken alleen een handwasje?

Ank

Afzien mannen. Maar nog een stukkie dan ben je der... veel klim en fietspret. ????

Jeannet

Nou nou...hebben die meiden het hier maar makkelijk met al dat bier wat ze aangeboden krijgen op t spektakel.!..
Wel hele mooie foto,s. Moet ook genieten zijn die vergezichten.
Maar fijn dat het zo goed gaat.
Ik neem mn petje af. Vind het op de motor al afzien...respect voor jullie mannen!.

Ammerlaantjes

De laatste lood(jes)... ga jullie verhalen nog missen zo voor het slapen gaan hihih... stop met fietsen maar blijf gewoon schrijven. Mannen zet hem op. De groetjes van ons??

Bram en Nanda

T is al vaker gezegd maar ik zeg t ook weer ff: t is een barre maar prachtige tocht. En hele leuke verhalen ?. Veel succes