wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 21, Najera - Burgos 121 km

Zo vandaag weer een 100+ etappe. Zat er vanmorgen eigenlijk niet in. Wim had al niet zoveel zin en toen viel zijn fiets nog om ook. In Najera geen bakker te vinden of te ruiken dus maar ff een snelle hap in een bar. Het volgende plaatsje gelukkig wel. Een stokbrood, 4 croissantjes en een fles water voor €1,70. Het was eigenlijk best fietsweer vandaag. Een beetje bewolkt en heel soms een zonnetje. Temperatuur? Tussen 17 en 23 graden. Ideaal dus. We maakte weer genoeg hoogtemeters vandaag (1250). De hele dag schommelde we tussen de 750 en 1000 meter. Onder de middag prakkie in Beldorado. Toen hadden we al het idee om wat langer door te fietsen. Na nog een colaatje op 90 km wisten we het zeker. We gaan door. Dat dachten een koppel Duitsers ook toen ze vlak voor San Juan de Ortega hun fiets inleverde die in de hanger van de bus ging en zijzelf lekker in de bus stapte toen wij passeerde. O mij God mit zent dabei. Denk dat ze onze tent bedoelde. We zaten gemiddeld op 15/ uur dus nog 2 uurtjes naar Burgos, want daar was de eerste camping. Vandaag een stuk door Spaans Westland gefietst. Kassen, tomaten en paprika in de volle grond. En veel aardappels. De grond zal hier best wel beter zijn dan bij al die graanvelden. Vlak voor Burgos hadden we nog een helling van 14%. Gelukkig hadden we voor de wind en werd het net geen surplace. Morgen maar ff Burgos in om te shoppen. En dan een kort ritje om de dag vol te maken. Maar misschien is morgen alles anders. Je weet maar nooit. Veel plezier allemaal op het SPEK. Niet teveel drinken.

teun en hen

hoi hoi ....
een hoop klim en daal wegen ,
is weer is wat anders .
ik denk dat de aardappels er beter bij liggen dan hier .
maar al met al een prachtige rit hoop moois te zien onderweg.
ik zou zeggen toi toi ....

hans

moge mannen, heel knap wat jullie allebei presteren!! Nog een klein stukkie en jullie zijn er.
hier is het warm en het kost een hoop moeite om de vochtbalans in het lijf op peil te houden. Vandaag gaan we de laatste dag van het spek beleven. Blij al is het morgen!!

Rene

Mogge mannen,

jullie treffen het toch! Geen bier drinken op het spek en de volgende dag zo fris als een hoentje!!
Voor ons is het afzien!!
Nog een klein stukkie mannen!!

Kees

Mannen, respect, MAAR; hoe moet het nu met spectacel feest in de Maasdijk.
Nog fijne en veilige dagen .