wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 22 rustdag Burgos - Castrojeriz 55 km

Zo van morgen lekker uitgeslapen. Gister lekker biertje op en dus kwam het best uit. Net het Spektakel. Eerst naar Burgos ff ontbijten en shoppen. Dat eerste lukte aardig maar dat andere niet. Alle winkels waren nog dicht tot 10 uur. Dan maar een stempel bij de kathedraal, wat een gebouw trouwens. Binnen konden we niet zo veel zien want er was een mis bezig. Wat je kon zien zag er prachtig uit met heel veel goud.

Daarna maar op de fiets gestapt, konden we onderweg nadenken over het slaapmatjes probleem. Het was vandaag weer gewoon heerlijk weer om te fietsen. Beetje bewolkt en niet te warm. Blijven ook gewoon lekker op hoogte zitten zo tussen de 800 en 900 meter. Nog twee dagen zo dan staat er weer meer klimwerk op de agenda. Gaan we naar de 1500 meter. Onderweg alleen 1 bakkie gedaan. We waren rond half twee op de camping. 10 jaar geleden waren we hier toevallig ook. En ja hoor het boek waar we toen een stukje in geschreven hadden kwam tevoorschijn onder de bar vandaan.

Nou het is nog steeds een goed plekje om te bivakkeren. Trouwens alom bekend in Ned volgens mij want er staan er zat op de camping. Wat brengt ze naar dit gat zou je zeggen. Vanmiddag maar ff een draai was gedaan. Tot die klaar was wat rondgeschooierd op de camping. De was opgehangen en wij op verkenning in de stad, nou ja stad. 1 lange omhooggaande straat en terug een 15 meter lager gelegen omlaaggaande straat. Het hele dorp gezien. Er zijn wel veel pelgrimsherbergen in deze plaats. We hebben er ook genoeg zien lopen het laatste stuk. We blijven nu voorlopig een beetje in de buurt van de wandelaars route.

Leo

Gaat goed mannen. Leuk om de verhalen te volgen. Zelfs over de grote plas gaat dat prima. Succes verder en een groet uit Canada