wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 24 Sahagun- Hospital de Órbigo, 102 km.

Zo weer een dag dichter bij het einde. Aan de ene kant kijk je er naar uit maar aan de andere kant is het ook jammer dat het bijna voorbij is. Vanmorgen zaten we om half acht op de fiets. Het was weer frisjes met 12 graden. We hadden nog 1 dag vlak voor de boeg.

De pukkels komen steeds meer in zicht. Voor, rechts en linksvoor liggen ze te wachten . Wij zoeken de laagste wel op. De streek is intensieve landbouw. Overal wordt er beregent. Via een uitgebreid sijsteem van betongoten en sloten is er overal water beschikbaar. De maïs staat op ruggetjes en daar tussen door loopt het water. Een soort van eb en vloed systeem dus. Onderweg nog een Hollands echtpaar gesproken. Die waren 29 juni vertrokken. Hebben het ook als mooi ervaren. Onderweg zaten we nog een bammetje sardientjes te eten toen er een auto stopte en ons twee flesjes koud water aangaf. Kan je nagaan hoe wij eruit zagen. Het kwik was inmiddels opgelopen naar 34 graden. Verder veel ooievaars gezien. Komt zeker een geboortegolf aan in Spanje. We zitten nu op de camping in een plaats waar we 10 jaar geleden ook waren. Hostel opgezocht en was nog precies hetzelfde. Zelfs het bankje waar we toen met z'n drieen zaten was er nog. Toen vroeg iemand zijn jullie drie generaties? Dus sinds die tijd heeft Wim een kleinzoon. We haan zo even eten en dan vroeg naar bed want morgen wacht het klimwerk.

Marije

Leuk verhaal weer!! Het einde komt zeker bijna in zicht!! Succes met de verwachte pukkels ??

Jeannet

Nou, zeker leuke verhalen..ik lees ze graag dus blijf nog maar even weg..???..nee hoor..het duurt lang zat voor de dames..kinderen...kleinkinderen..
En gewoon uitknijpen die pukkels!..

winnie

Als de mensen stoppen om je water te geven dat zegt genoeg! Succes mannen voor de laatste loodjes, ik begrijp dat er nog wat zwaars aan zit te komen, zet `m op!

Kees

Ja, de tijd vliegt. Hopen dat jullie het laatste eind ook over "die pukkels" vliegen. Succes voor de laatste dagen.