wim en bram naar santiago.reismee.nl

dag 25 Hospital de Orbigo - Riego de Ambros. 63 km plus 22 extra.

Zo daar zitten we dan in de middel of nowhere. 1 streepje internet dus ik hoop dat het verslag erop komt. De dag begon best. Niet te heet in de aanloop naar Cruz de Ferro op ruim 1500 meter. Onderweg een bakkie gedaan, en een broodje gegeten. Toen omhoog om onze steen bij het kruis neer te leggen. Het werd al aardig heet. Een hoop lopers waren ook met de klim bezig. We kwamen ondanks de warmte vrij gemakkelijk boven. Een paar plaatjes geschoten en toen in de afdaling. Toen begon al gauw de ellende. Tijdens het remmen voelde Bram of er een slag in zijn wiel zat en dat werd steeds erger. Dus voorzichtig dalen. Nog ff een colaatje en toen weer verder. Maar het werd steeds erger dus toch maar even kijken. Zat er een scheur in de velg en was verder afdalen eigenlijk onverantwoord.

We wilde naar Ponferrada maar dat was nog 11 kilometer. Dus om half drie maar gestopt bij een alberge om te slapen en naar een oplossing zoeken. Zo verder kon echt niet meer. De huisbaas een fietsenmaker opgebeld in Ponferrada en die was om 16.30 uur open. Bram op Wim zijn fiets naar beneden. Iemand uit het dorp nam het wiel mee en zou dat afgeven in een kroeg in Ponferrada. Bij de kroeg het wiel meegenomen en naar de fietsenmaker. Gelukkig had hij een wiel staan. Band en cassette overgezet en Bram weer terug naar de alberge. Betekende wel weer 450 meter klimmen. Het wiel met tyrips op de bagagedrager en gaan maar weer. Ruim een uur later weer boven en het wiel erin gezet. Gelukkig paste alles. Morgen maar een inhaalslag slaan. Al met al is het best uitgekomen. Morgen nog 1 grote puist en daarna nog een paar jeugdpuistjes naar Santiago.