wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 28, de finish, Melide - Santiago 63 km

Zo we zijn er :) Viel weer niet mee vandaag. Ook al gingen we langzaam maar zeker steeds lager, bleven de klimmetjes terug komen. Kort en steil vooral. Op het korte stukje toch maar mooi 1040 hoogtemeters. Ter illustratie: de Tour had er vandaag 4800 over 200 km. Scheelt per km niet zoveel. Alleen een beetje gewicht. We reden gister en vandaag dus door Galicia. In deze streek is er meer intensieve veehouderij. Soms lijkt het net of je door Brabant fietst. Het stinkt naar de varkens. De koeien die hier lopen zijn echt voor de melk. Het zijn de zwartbonte koeien die ook bij ons rondlopen. Strontrijden doen ze hier ook maar nog gewoon ouderwets met de giertank op het land spuiten. Vandaag was eigenlijk de slechtste dag qua weer. De hele dag bewolkt en soms een spatje regen. Temp rond de 20 graden. Met klimmen lekker maar met dalen te koud dus veel met het windjack/regenjas gereden. Toen we rond 2 uur in Santiago aankwamen ging het zonnetje schijnen. Dat hadden we zeker verdient. Wat keken we onze ogen uit. Wat een mensenmassa in Santiago. Niet te vergelijken met 10 jaar geleden. Duizenden pelgrims liepen er rond. Heel veel jeugd die als groep een stuk lopen als vakantie. We hebben nu een slaapplek op de bovenverdieping bij een oudere dame. Alles bij de hand en bijna in centrum dus super geregeld. Nog twee dagen hier rondneuzen en dan weer naar de Dijk. We houden jullie op de hoogte.

Grwtha

Gefeliciteerd dat jullie deze monstertocht gehaald hebben. Geniet nu maar van de mooie dingen en vooral van een flinke pot bier, die hebben jullie wel verdiend. Gr Gretha

Carla

Gefeliciteerd mannen!!! Heel knap en wat een doorzetters!! Nu lekker paar dagen bijkomen en genieten!!

Jeannet

Wim en Bram...petje af!! Broek uit schoenen luchten even lekker alles laten masseren ...
GefeliciflapsTAART...neem lekker een stukje morgen!

Marian

Geweldig zeg!? Van harte bikkels.En wat n tocht is het geweest!!?. Nu genieten van het koude biertje? , SdC, het niet meer op het zadel hoeven ? en de prestatie. ???. ?.....op jullie❣

Annelies klop

Een hele prestatie ???

Ammerlaantjes

Gefeliciteerd toppers. Geniet van jullie 2 daagse vakantie. Lekker fris en fruitig naar de dijk maandag??‍♂️

hans

gefeliciteerd mannen ,hele mooi prestatie!!

Sonja

Super, super, super wat een prestatie, trots op jullie

Leon

Gefeliciteerd mannen , heel veel respect voor julie !!!
Top gedaan ??
Geniet nog ff van de laatste 2 dagen !

Jan Gerritse

Wim en Bram,

Geweldig dat jullie deze reis via een andere weg hebben afgelegd.
Ter ondersteuning zal ik een financiële bijdrage leveren voor jullie project namens de Sintgroep Maasdijk

Zie jullie wel weer in Maasdijk

winnie

You did this!!! Echt heel knap en supertrots dat jullie het voor ons goede doel hebben gedaan.
Wat zijn jullie een bikkels!

Karin

Fantastisch!!!! Wat knap gedaan en fijn dat jullie weer veilig en wel zijn aangekomen in Santiago.
Geniet ervan daar en goeie reis terug maandag. Dikke xxxx

Mieke de Vos

Gefeliciteerd hombres! Wat een prestatie! Volgend jaar de Tour??nu lekker genieten met een cervezaatje! ??????