wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 29 ander halve km

Zo de eerste dag dat we niet echt hoeven te fietsen. Gister wezen eten en nog ff wijntje gedaan in ons paleisje. Vanmorgen naar de bakker, lekker vers brood en thuis een eitje met kaas en spek gebakken. Eindelijk een echt ontbijt na vier weken. Daarna de fietsen inleveren bij een klant van Hamifleurs. Ze staan nu in de etalage.

Is nog de vraag of ze deze kant op komen want wie wil er nou niet van zulke ingereden fietsen incl bepakking. 1 tas vuile was mee naar huis en de rest zien we wel verschijnen. Daarna op verkenningstocht door Santiago. We willen nog naar de kathedraal en naar het buro om een bewijs op te halen dat we de tocht hebben gemaakt. Allebei een wachtrij van meer dan 2 uur. Dus ff uitstellen maar. Wel even wezen kijken in het Jacobshuis van de lage landen. Daar kunnen mensen uit Ned en België zich melden als ze in Santiago aankomen. We werden ontvangen door een echtpaar dat als vrijwilliger daar twee weken blijft. Helaas voor ons waren we de enigste. Wel de mensen die we in Frankrijk hadden ontmoet met die electrische ondersteuning waren ons net voor geweest. Ook gistet aangekomen. Daarna naar de supermarkt geweest voor een prakkie vanavond. Bram gaat koken en Wim morgen. Ik ben benieuwd want ze hebben hier geen Wim Boer. Begin van de avond toch in de rij voor een compostelaat. Na ruim een half uur aan de beurt. Moest je je legitimeren. Nauw die lag nog in het huis. Maar met de ASN bank ging het ook.

Morgen gaan we de wekker zetten om in de rij bij de kathedraal te gaan staan. We hebben beloofd daar een kaarsje aan te steken voor bepaalde personen en dat gaan we zeker doen al moeten we 2 uur in de rij staan. Wat is nou die twee uur op 4 weken toch?

We hebben even een aantal dingen op een rijtje gezet:

Aantal gereden km: 2750 km

Aantal fietsdagen: 28 dagen

Gem snelheid: 15,8 km/uur

Aantal hoogte meters: 22.578 mtr.

Max snelheid: 55,3 km/uur

Elly

Een geweldige prestatie, gefeliciteerd. Was leuk jullie en onze tocht naast elkaar te lezen.

Niek en Janneke

Geweldige prestatie!!
Geniet van je laatste dagen.
Goede terugreis.

Loek en Carmen

Geweldige prestatie hebben jullie geleverd. Trots!