wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 19 Sanguesa - Estalla 90 km

Vanmorgen om 8 uur vertrokken met 19 graden. Ff shoppen voor brood en water. Het water is nu echt niet meer te zuipen uit de kraan, net verdunde chloor. Daarna lekker rustig begonnen richting de kloof van Limbier. Deze kloof is door de eeuwen heen ontstaan door de rivier. Door een lange donkere tunnel kom je er terecht.

Echt genieten.

Daarna over rustige wegen klimmen en dalen. Eerst alleen graan wat je zag, later ook zonnebloemen, maïs en druiven. Elke stad had ook zijn eigen Bogeda Coöperatieve, een eigen wijn coöperatie. Later wel langs wat drukkere wegen gefietst. In Puento de la Reine hadden we een heerlijke menua del dia. Toen zagen we ook de commercie van de bedevaart. Mensen die per bus zich verplaatsen op de Camino. Nou ik zeg je de buschauffeur loopt meer als hun. Denk dat hij 20 keer heen en weer moest voor de koffers van de "pelgrims ".

Þ

Nu zitten we op de camping in Estalla. Alles opgezet en toen begon het te waaien als een maloot. Onze tenten bleven staan maar een voortent een paar plekken verder kan in de grijze bak. Na de wind een paar klappen onweer en een bui. Onderweg had Wim Paulisma nog een mededeling. Tempertuur record staat nu op 41. Ik kreeg het gelijk warm. Nu is de storm en onweer geluwd en zitten we weer in het zonnetje. Oet mon.