wim en bram naar santiago.reismee.nl

Dag 23 Castrojeriz-Sahagun 90 km incl plaatselijke km.

Vanmorgen begonnen we om half acht bij 11 graden. Dan is het dus toch wel lekker als je wat extra kleding bij je hebt. We hadden alleen wat muesli koeken dus daar maar op vertrokken. Na 25 km een bakkie en broodje. Waar we vandaag reden was het sommige stukken zo vlak als Ned. Alleen aan onze rechterhand heel in de verte lagen serieuze puisten. Vandaag voor ons niet zo veel klimwerk en een beetje zijwind. Dus lekker tempo kunnen maken. Heel veel wandelpelgrims gepasseerd vandaag. Vergeleken met 10 jaar terug zijn het er vele malen meer. Daar hebben de plaatsen op de Camino ook dankbaar gebruik van gemaakt. Je breekt je benen over de herbergen en restaurants. Toch blijven er ook hele stukken zonder voorzieningen. We reden vandaag denk 10 km op een gravelweg in de middel of nowhere met soms een stukje schaduw. Voor ons een klein uurtje maar die lopers worden denk gek. 1 lange rechte weg van 10 km met een paar kleine klimmetjes en afdalingen. Aan het eind van deze weg lag een restaurant en daar was het dus mega druk. Wijzelf deden er ook een colaatje. Weer op de fiets op naar de lunch. Dat was in Sahagun. Er was hier een camping en genoeg voorzieningen dus maar opgezocht. Stonden we weer vroeg in de middag op de camping. Moet niet gekker worden. Op de fiets naar de stad. Op het dorpsplein was het feest. Een stuk of 10 biertenten en een paar kramen.

Je kan het minder treffen. Ff Grand Prix en de laatste 30 km Tour gezien, geshopt en terug naar de camping. Moeten we alleen tot 20 uur wachten tot de keuken opengaat. Als jullie na vandaag geen verslagen meer krijgen hebben we dat niet overleefd.

Kees

Wat moet dat toch lekker zijn om een vlakke etappe te hebben en optijd binnen te zijn. Nou mannen petje af en succes de laatste week.